Počinje nova era gastronomije: prvi restoran na svetu sa AI kuvarom

Dubai uskoro otvara vrata restorana u kojem veštačka inteligencija ne samo da kuva, već osmišljava recepte budućnosti.

U gradu poznatom po luksuzu i futurističkim vizijama, u septembru se otvara prvi restoran na svetu čiji je glavni kuvar veštačka inteligencija. Restoran WOOHOO, smešten u srcu Dubaija, u hotelu Kempinski The Boulevard, blizu slavne Burj Kalife, predstavlja pionirski iskorak u svetu gatronomije. Njegov glavni kuvar, Chef Aiman, nije čovek od krvi i mesa, već napredni AI model obučen na hiljadama recepata, hemijskoj analizi ukusa i savremenim kulinarskim tehnikama.

Više od kuvara: Aiman kao gastronom-savetnik

Chef Aiman (skraćeno od AI+man) je veštačka inteligencija razvijena da kombinuje znanje iz molekularne gastronomije, kulinarske tradicije i analitike ukusa. On predlaže kombinacije sastojaka koje bi malo koji kuvar smeo da zamisli – spajajući, na primer, japansku fermentaciju sa peruanskom citrusnom bazom, ili slatkoću urme sa dimljenim umamijem. Takođe, Aiman „uči“ na osnovu komentara gostiju. Ako ostavite recenziju, ona može direktno da utiče na sledeći jelovnik.

Tim kuvara, predvođen renomiranim šefom Reif Othmanom, fizički priprema jela, ali uz AI povratne informacije o ukusu, teksturi i prezentaciji.

AI sa ekološkom svešću

Chef Aiman ne pravi samo inovativna jela, već i održiva. Algoritmni šažljivo prate ostatke i predlažu kreativne načine da se koriste krajevi mesa, biljni otpad i masnoća, koji bi inače bili bačeni.

To nije samo kuvar. To je deo tima. AI ne zamenjuje kreativnost, već je pojačava„, kaže osnivač restorana Ahmet Oytun Cakir.

Doživljaj za sva čula

U restoranu WOOHOO, AI ne kontroliše samo kuhinju, već i ambijent. Rasveta, muzika, čak i tempo serviranja, usklađeni su sa raspoloženjem gostiju i vrstom naručenih jela. Restortan nudi „fusion“ meni, u kojem se spajaju ukusi Azije, Latinske Amerike i Bliskog Istoka, a pića se koncipiraju algoritamski, uključujući molekularne koktele sa precizno izbalansiranim aromama.

Otvaranje ovog restorana najavljuje novo poglavlje u gastronomiji, gde granica između tehnologije i umetnosti postaje zamagljena. Ako se koncept pokaže kao uspešan, planirana je franšiza u Londonu, Njujorku i Tokiju.

i2 portal

podeli na mrežama:

Facebook
LinkedIn
Email
Pinterest

Najnovije

Trendovi

Selena Gomez lansira svoj prvi parfem

„Neka od mojih najlepših sećanja su iz perioda kada sam ga stvarala“, rekla je Gomez o razvoju Rare Eau de Parfum, koji će biti dostupan

Preporučujemo

Kako je nastao brend Alo Yoga

Alo Yoga nije samo odeća, to je filozofija pokreta, balansa i stila. Iza brenda koji obožavaju poznate ličnosti stoji priča o strasti, strateškom razvoju i