U svetu luksuza i elegancije, jedan parfem zauzima neprikosonoveno prvo mesto već više od jednog veka, a to je Chanel No.5, najprodavaniji ženski parfem svih vremena. Od svog nastanka 1921.godine, pa sve do danas, ovaj parfem nije samo simbol glamura, već i deo kulturne istorije.
Revolucija u bočici
Kada je Gabrielle „Coco“ Chanel odlučila da stvori parfem za „ženu, a ne za cvet“, promenila je tok parfemske industije, U saradnji sa slavnim Ernestom Beauxom, lansirala je miris koji nije ličio ni na jedan pre njega – prvi parfem sa sintetičkim aldehidima, koji je stvorio odećaj čistoće i elegancije.
Bočica je bila jednostavna, gotovo apotekarska, ali upravo ta suptilnost postala je ikona dizajna. Broj 5 je izabran, jer je to bio njen srećan broj, i ispostavilo se da je to bila prava odluka.
Globalni fenomen
Prema procenama, jedna bočica Chanel No.5 se proda svakih 30 sekundi negde u svetu. Od pariske elite do holivudskih zvezda, ovaj parfem je pronašao mesto na toaletnim stočićima miliona žena širom sveta. Merilin Monro je dodano učvrstila njegov status ikone, kada je 1950-ih izjavila kako „noću nosi samo nekoliko kapi parfema Chanel No.5„.
Bezvremenski miris
Chanel No.5 nije samo najprodavaniji, on je i jedan od najprepoznatljivijih mirisa u istoriji. Kombinuje note jasmina, ruže, sandalovine, vanile i vetivera, sa aldehidnim vrhom koji mu daje karakterističan, čist i sofisticiran trag. Upravo ta složenost čini ga jednako relevantnim danas, kao i pre 100 godina.
Više od parfema
Danas Chanel No.5 nije samo parfem – to je brend, legenda, statusni simbol i umetnički izraz. Uprkos konkurenciji i promenama u trendovima, ostaje neprikosnovena zvezda tržišta luksuzne kozmetike.
U svetu koji se menja neverovatnom brzinom, Chanel No.5 dokazuje da istinska elegancija nikad ne izlazi iz mode.
i2 portal