Cartier je luksuzni francuski brend, koji je poznat po svojoj tradiciji izrade najfinijeg nakita, satova i luksuznih aksesoara. Osnovan je 1847.godine u Parizu, i veoma brzo je postao sinonim za prestiž, kvalitet i eleganciju. Decenijama koje su usledile, Cartier je postao omiljeni brend mnogih slavnih ličnosti i članova kraljevskih porodica širom sveta. Njegova posvećenost izradi vrhunskog nakita i inovaciji, učinila ga je jednim od lidera u industriji luksuza.
Kada pričamo o povezanosti brenda sa kraljevskim porodicama, u Kanu, ali i Tajpeju, Melburnu, i drugim svetskim gradovima, na ulazu u Cartier radnju, istaknut je grb kraljevske porodice Karađorđević. Nakon Rusije i carske porodice Romanov, srpska kraljevska porodica Karađorđević je bila druga koja je podržala Cartier, i u znak zahvalnosti, porodica Cartier je odlučila da postavi grbove ovih dveju zemalja ispred ulaznih vrata svojih lokala.
Cartier je postao ovlašćeni dvorski liferant porodice Karađorđević, i dobio je privilegiju da snabdeva i obavlja određene poslove za Kraljevsku porodicu, odnosno izrađivao je nakit za njene članove, a među najčuvenijim remek delima ovog juvelira bila je i četvrta dijadema kraljice Marije, koju joj je darovao kralj Aleksandar. Za dobijanje ovog statusa, Cartier je morao da odgovara određenim kriterijumima koje je propisivala Kraljevska porodica, a koji su jasno i nevodsmisleno morali da oslikavaju izvanrednost u poslovanju i ni na koji način ne kompromituju dinastiju za koju su izrađivali nakit.
i2 portal