Tokom NY Fashion Week-a u SoHo delu Manhattana, kreativni studio Uncommon Creative Studio izveo je performans koji je brzo postao viralna tema modnog sveta. U centru pažnje bila je Hermès Birkin torba, jedna od najprepoznatljivijih ikona luksuzne mode – smeštena u mašini za igračke („claw machine„). Međutim, šansa da iko izvuče torbu bila je ravna nuli. Mašina je tako podešena da nije postojala mogućnost osvajanja nagrade.
Instalacija pod nazivom PAIN (Bol), postavljena je u ulici 416 West Broadway, 13.i 14.septembra, i bila je dostupna svima. Organizatori nisu skrivali da je igra nameštena. Na izloženim posterima i na društvenim mrežama stajalo je: „One priceless handbag you have zero chance of winning“ („Neprocenjiva torba za koju nemate nikakvu šansu da je osvojite“).
Poruka i reakcije
Ovaj umetnički performans tumači se kao satira luksuzne potrošačke kulture, težnje za statusom i ekskluzivnošću – posebno u kontekstu New Yorka, gde je svaka šansa često praćena napoorom, razočarenjem i željom da se dotakne nešto što je u velikoj meri nedostižno. „PAIN„, kao naziv sugeriše da je bol ono što pratimo u potrazi za velikim snovima i pokazateljima uspeha – često ne shvatajući da je igra već nameštena.
Lični doživljaji učesnika – razočarenje pri svakom neuspehu, uzvik: „alnost … so close…“ nisu izostali. Ipak, za mnoge je iskustvo bilo i mesto refleksije i razgovora o granicama želja, koliko dena luksuza nije samo novčana.
Za Uncommon Creative Studio, projekat nijr dsmo umetnost da privuče pažnju – već komentar na moderne sisteme vrednosti, posebno u kulturi gde su predstavljanje, imidž, luksuz, često važniji od same suštine.
i2 portal