Sephora je više od obične prodavnice. Ona je destinacija za sve ljubitelje lepote, kozmetike, koja kupcima pruža širok spektar proizvoda i mogućnost za istraživanje. Uđete i izgubite pojam o vremenu, a nema onog neprijatnog osećaja da vam neko diše za vratom, i da morate da izađete što pre. Naprotiv. Imate dovoljno vremena da pregledate proizvode, a zahvaljujući konceptu „besplatnog testiranja„, Sephora je stvorila vernu bazu kupaca i postala simbol modernog pristupa lepoti.
Upravo ovako i počinje cela priča.
1969.godine, mladi preduzetnik Dominik Mandono (Dominique Mandonnaud) otvara malu parfimeriju, pod nazivom Shop 8 u Limožu, a naredne, 1970.godine u Parizu, sa željom da kupci u prijatnom okruženju mogu da istraže i probaju proizvode, pre nego što ih kupe. U tom trenutku, ovo je bila revolucionarna ideja.
1979.godine, otvorena je prva radnja jedinstvenog koncepta – široki spektar brendova, koji mogu da se testiraju pre kupovine. Do tada je standardni metod rada bio prodaja prizvoda koji su zaključani na polici, bez testera na vidiku. Radnja dobija naziv po biblijskoj ličnosti Sipori (fr.Sephora), Mojsijevoj ženi, što na grčkom jeziku znači „lepota„.
Od 1993.godine kreće otvaranje lanca prodavnica pod brendom Sephora sa čuvenim crno-belim linijama koje predstavljaju ulazak u kozmetički raj. Dominik je zalužan za nastanak i implementaciju prodaje uz samoposluživanje, koje se razlikovalo od standardnih maloprodajnih kozmetičkih radnji, jer je ohrabrivalo svoju prvenstveno žensku bazu kupaca da testira proizvode, pre nego što ih kupi.
Od 1996.godine, brend se širi van granica Francuske, a već naredne godine je prodat LVMH grupaciji, koja je proširila prodavnice na globalnom nivou.
Danas, Sephora nudi oko 340 brendova, zajedno sa sopstvenom robnom markom, Sephora Collection. Prodajni asortiman uključuje parfeme, proizvode za negu kože lica i tela, dekorativnu kozmetiku, proizvode za negu kose, mini proizvode koji su idealni za putovanja.
i2 portal