„Coca-Cola“ se ovih dana suočava sa negativnim reakcijama na društvenim mrežama, povodom najnovije reklame, koja je proizvod veštačke inteligencije, i za koju korisnici društvenih mreža kažu da je „bez ikakve kreativnosti“. Na prvi pogled klasična reklama na koju smo navikli godinama unazad, ali niti jedan kadar nije snimljen na licu mesta, niti su ljudi na reklami stvarni.
Video prikazuje crvene „Coca-Cola“ kamione, koji voze snežnim ulicama, i nasmejane ljude sa kapama i šalovima, koji drže u rukama flaše „Coca-Cole“. Video je trebalo da bude omaž reklami kompanije iz 1995.godine „Praznici nam stižu„, koja je sadržavala iste prizore, ali prave kamione i prave ljude.
Reklamu su kreirala tri AI studija: Secret Level, Silverside AI i Wild Card- korišćenjem četiri različita generativna AI modela. AI programer iz studija Silverside je na X mreži napisao da je svaki od studija napravio različitu verziju reklame, pri čemu viralna reklama o kojoj se priča ovih dana, nije delo njihovog studija.
Video je izazvao kritike mnogih ljudi da je neumesno za takvu kompaniju da koristi AI tehnologiju za kreiranje videa, umesto da to bude delo umetnika.
Portparol Coca-Cole je izjavio „Kompanija Coca-Cola je decenijama širom sveta slavila dugu istoriju hvatanja magije praznika u sadržaju, filmu, događajima i maloprodajnim aktivnostima. Uvek istražujemo nove načine da se povežemo sa potrošačima i eksperimentišemo sa različitim pristupima. Ove godine smo napravili filmove kroz saradnju ljudskih pripovedača i moći generativne veštačke inteligencije. Coca-Cola će uvek ostati posvećena stvaranju najvišeg nivoa rada na preseku ljudske kreativnosti i tehnologije.“
i2 portal