Istorija luksuznog modnog brenda „Louis Vuitton“

Davne 1837.godine 16-godišnji Luj Viton (Louis Vuitton) je stigao peške u Pariz i počeo da radi kao šegrt. U to vreme, konjska zaprega, parobrodi i vozovi su bili jedini način transporta, a prtljagom se veoma grubo rukovalo. Putnici su se obraćali zanatlijama kako bi spakovali i zaštitili svoje stvari.

Luj Viton je brzo postao cenjeni majstor u ateljeu gospodina Marešala. Tu je naučio sve o visokospecijalizovanoj trgovini, kao i zanatskoj industriji, koja je zahtevala veštine dizajniranja kutija, a kasnije i kovčega, prema željama klijenata. Ostao je kod njega 17 godina, nakon čega je otvorio sopstveni atelje 1854. u blizini trga Vandom (Vendome).

Legendarni atelje u Asnijeru

Asnijer (danas predgrađe Pariza) je bio i porodična rezidencija i kolevka kompanije. Predstavlja simbol ličnog i komercijalnog uspeha porodice Viton od 1859.godine. Zbog brzog uspeha, Luj Viton je morao da proširi svoje poslovanje, i to je dovelo do otvaranja ateljea u Asnijeru, sa 20 zaposlenih.

Atelje je adaptiran tokom narednih decenija, dodata mu je i porodična rezidencija, a to je mesto gde se i dan danas izrađuju proizvodi. Dok je porodična kuća očuvana i deo je privatnog muzeja, u ateljeu 170 majstora dizajnira i kreira kožnu galanteriju i posebne porudžbine za klijente širom sveta.

Zašto je LV postao toliko popularan?

U vreme kada su se kovčezi pravili sa zaobljenim vrhom, da bi se kiša lakše slila sa njih, Luj Viton je počeo da pravi kovčege sa ravnim vrhom. Za njihovu izradu je koristio trianon sivo platno i elegantna estetika dizajna i izvrsna izrada su ostali zaštitni znak koji prkosi vremenu i trendovima.

Među prvima, Evgenija od Francuske, žena Napoleona III je naručila kofer, jer je zahvaljujući ravnom vrhu moglo da se utovari više prtljaga u isti prostor, a damama je odgovaralo što je postojala i opcija sa više pregrada, gde su mogle da pakuju nakit, porcelan, kozmetiku. Obloženo platno je bilo vodootporno, i bilo je mnogo lakše od kože koju su koristili njegovi savremenici.

Inovativni mehanizam za zaključavanje kovčega

Žorž Viton, sin jedinac Luj Vitona je napravio revoluciju u zaključavanju prtljaga, sa opružnom kopčom čime je sprečio potencijalne kradljivce koji su pljačkali luksuzne kovčege. Viton je čak izazvao mađioničara Harija Hudinija da proba da obije bravu. Hudini nije prihvatio izazov, ali je efikasnost brave ostala neosporna. I danas se koristi.

Monogram

Kako je geometrijske uzorke bilo lako kopirati, 1896. godine je osmišljen danas čitavom svetu prepoznatljiv monogram, zaštitni znak ovog luksuznog brenda. Povodom 100 godina postojanja brenda 1996.godine, od šest dizajnera je zatraženo da kreiraju originalne komade kako bi proslavili kultno platno, koje je nastalo pre jednog veka: monogram.  Dobijena kolekcija je zatim izložena u svim svetskim prestonicama, donoseći duh inovacije ljubiteljima mode širom sveta.

Luj Viton danas

Bernar Arno (Bernard Arnault), jedan od najbogatijih ljudi na svetu je vlasnik Luj Vitona. On je suosnivač, predsednik i izvršni direktor LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), najveće svetske kompanije za luksuznu robu. Čuveni monogram se pojavljuje na većini proizvoda – od luksuznih torbi i kožne galanterije, do konfekcije, cipela, parfema, satova, nakita, sunčanih naočara, knjiga.

i2 portal

podeli na mrežama:

Facebook
LinkedIn
Email
Pinterest

Najnovije

Kultura

Premijera mjuzikla „Balkan Ekspres“

„Balkan ekspres“ kultno delo Gordana Mihić, četiri decenije, nakon što je snimljen istoimeni film biće premijerno izvedeno u formi  mjuzikla u petak i subotu uveče,

Preporučujemo

Četiri ponašanja koja razaraju vezu ili brak

Istraživanjima su definisana kontraproduktivna ponašanja koja negativno utiču na partnerske odnose i predstavljaju jasne prediktore razvoda braka/prekida partnerskog odnosa. U svakom partnerstvu će se neka od ovih